Ahad, Februari 14, 2010

cerpen

sendiri aku rasa sepi
sendiri aku rasa kosong
sendiri aku rasa benci
tapi aku sempat terfikir dan
kembali menyerah diri
rupanya ALLAH sentiasa bersamaku ..

sepi itu mengajar kita
sepi itu mainan masa
sepi itu adalah sementara ..
kerana aku tidak lagi sepi kerana
kehangatan cinta ALLAH dan keluargaku ..

cinta itu tidak dapat dilihat
tapi cinta itu dapat dirasa
walaupun tidak ada depan mata
cinta itu seolah hidup dan bernyawa
kerana cintaNYA aku menikmati sepi
kerana sepi aku bergantung kepadaNYA
kalau tidak kerana sepi
aku termakan sibuk duniawi
terima kasih sepi
dan sendiri itu adalah guru masa
kepada hamba seperti aku


shah ezwan 7:05ptg UNIMAS

2 ulasan:

Uchiha Sasuke berkata...

Salam...

Tahniah..
Nice cerpen..

Saya suka part ni..
"kerana cintaNYA aku menikmati sepi
kerana sepi aku bergantung kepadaNYA
kalau tidak kerana sepi
aku termakan sibuk duniawi"

Kebergantungan kepada Allah adalah Cinta yg abadi..
Cinta kepada Allah bisa menghilangkan rasa sepi
Kerana dalam hati, Hubb fillah memenuhi segenap lompang-lompang hati..
Cinta yg kukuh kpd Allah mmbuat kita berada pd Siratal Mustaqim...
InsyaAllah.

shah ezwan berkata...

syukran uchiha sasuke .

ni 1st time sy tulis cerpen ..bahasa pon x seberapa.. but tq again..awak ni mesti penulis cerpen yang kerap kan ..